Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova v mateřské škole jako prostředek k rozvoji sociálních dovedností u dětí předškolního věku
TŘASÁKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností v předškolním vzdělávání pomocí metod dramatické výchovy. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části lze najít charakteristiku současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na dramatickou výchovu, vymezení pojmu, dále její principy, metody, formy, prostředky. Práce se dále věnuje dramatické výchově jako prostředku pro sociální a kooperativní učení. Zabývá se hrou a volnou hrou. Součástí praktické části je struktura lekce, dle které je vytvořeno 15 lekcí zaměřených na rozvoj sociálních dovedností pomocí metod dramatické výchovy. Všechny lekce jsou provázány ročními obdobími a některé z nich jsou motivované příběhy. V každá lekce obsahuje cíle vedoucí k rozvoji sociálních dovedností, které navazují na RVP PV. Pro vyhodnocení lekcí je využito metody pozorování, reflexe dětí při jednotlivých lekcích a zároveň sebereflexe učitele.
Význam dramatické výchovy se zaměřením na občanskou výchovu
PAŠEK, Jan
1. Uvedení do problematiky systému školní dramatiky.základní terminologie a problematika, volba témat, textů a cílů u dramatické hry a improvizace, organizační formy, metody a techniky, vyhodnocení hry a improvizace\\ 2. Osobnostní a společenský rozvoj aktérů dramatické hry a improvizace (věd, zájmy, společenské dění, prostor, čas apod.), porovnání postavení textu (autora, improvizace), aktérů hry (žáci) a role pedagoga ve školní dramatice\\ 3. Narativnost ve školní dramatice-povaha vyprávění, fikce, obsahový rámec, psychologické aspekty hry a improvizace-jaká je skupina a hráči, rozvíjení schopností a dovedností\\ 4. Sociologický výzkum na téma zkušenosti a uplatnění dramatické výchovy u pedagogů na základní škole se zaměřením na občanskou výchovu (uplatnění technik ankety, dotazníku, pozorování zúčastněného přímého apod.), vlastní zkušenosti s provedením dramatické výchovy na hodinách občanské výchovy, popřípadě uvedení vlastních her, které by se daly uplatnit při vyučování\\ 5. Rozhovor s profesorem Milošem Horanským (popřípadě s jiným odborníkem zabývajícím se touto problematikou) o významu a uplatnění dramatické výchovy na základní škole, o formách a organizaci dramatické výchovy na základní škole
Podoba a funkce didaktické hry ve 4. a 5. ročníku základní školy
Vélová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá podobou a funkcí didaktické hry pro žáky 4. a 5. ročníku. Na základě jejich emocionálního, intelektového a sociálního vývoje hledá vhodné typy her pro žáky této věkové skupiny. Dále se zabývá rozdělením didaktických her a jejich zařazením do výuky. V praktické části se zabývá srovnáním názorů na hru zkušených a začínajících učitelů a jak jsou vybrané hry oceněny samotnými žáky. Obsahuje také kartotéku didaktických her, která je rozdělena podle klasifikace vyvozené z praktické části.
Socio-economic Analysis of the Informal Economy in San Diego County
Kubánková, Marie Alice ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Hornát, Jan (oponent)
V akademické oblasti je neformální ekonomika zastoupena vágně a většina výzkumu je zaměřena na rozvojové země s mnoha socioekonomickými problémy. Neformální ekonomika ve vyspělém světě, zejména v zemích Evropské unie a Spojených státech amerických, má minimální podíl na světové neformální ekonomice, a proto se tak často nediskutuje mezi akademiky. Některé země po celém světě se aktivně snaží s tímto sektorem bojovat, aby jej minimalizovaly a tím i minimalizovaly jeho dopad na ekonomiku státu a na jednotlivé komunity. Pro provedení účinnějších nařízení je důležité vědět, které faktory nejvíce přispívají k převládání neformální ekonomiky. Hledání těchto faktorů se stalo cílem této práce. Vzhledem k tomu, že ve vyspělých zemích chybí výzkum o neformální ekonomice, je hlavní těžiště práce kladeno na geografickou oblast okresu San Diego, a to především pro jeho různorodou demografii. Faktory jsou identifikovány a podrobně analyzovány v kapitole 4. V "Diskusi" jsou faktory hodnoceny tak, aby byly vidět ty nejdůležitější. Bylo zjištěno, že nejpříznivějšími faktory jsou "zatěžující regulace" a "individuální preference". Dalšími faktory, které silně ovlivňují neformální ekonomiku v okrese San Diego, jsou "nízké monitorování" a "vymáhání a vysoká ekonomická nerovnost". Nabízené poznatky nemají pouze...
Kooperace a její projevy u dětí předškolního věku
Dočkalová, Barbora ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kooperace dětí předškolního věku při zadané úkolové hře. Práce se tedy zabývá významným aspektem sociálního vývoje - fenoménem kooperace, kterému je však věnována větší pozornost až od mladšího školního věku. Hlavním cílem práce je proto zmapovat počátky kooperace u dětí na konci docházky do mateřských škol a pomocí standardní hrové úkolové situace zjistit, jak děti před nástupem do školy spolupracují. Prostřednictvím metody zúčastněného pozorování třiceti šesti párů dětí při zadaném konstruktivním úkolu bylo zjištěno, že je již v tomto věku možné identifikovat některé dětmi používané strategie kooperace. Pozorované strategie byly následně analyzovány a porovnány na základě genderu, nadání a dosaženého věku dětí.
Práce začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky.
Štychová, Eva ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky, tedy v prvním pololetí první třídy. Její teoretická část je odborným podkladem, z nějž vychází praktická část. Umožňuje hlubší náhled na dramatickou výchovu. Díky ní se dozvíme, jak vypadá takové dítě na počátku školní docházky a co by se mělo během prvního pololetí naučit. Dále je popsáno, co je to dramatická výchova, jaké jsou její principy, základní prvky, cíle a formy. Jak je dramatická výchova zastoupena v RVP ZV a jaký by měl učitel dramatické výchovy být. Popisuje, co je to dramatická hra, systém průpravných her a cvičení, představuje metody a techniky dramatické výchovy, ale také předkládá, jak lekce dramatické výchovy vytvářet, jak naplánovat drama a jak pracovat s literární předlohou. Praktická část vychází ze sestavení či převzetí a upravení deseti lekcí dramatické výchovy začínajícím učitelem. Lekce se zaměřují na budování přátelského klimatu ve třídě, podporu spolupráce, sociální rozvoj dětí a na učení základních technik dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou i reflexe hodin, které popisují pokrok dětí. Ten představuje i dotazník od učitelů, kteří působí v této první třídě. V závěru se dozvíme, jaký účinek měla dramatická výchova v prvním pololetí první třídy ve výše...
Hodnocení výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Mužíková, Tereza ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni základní školy. V první části této práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k problematice hodnocení žáků ve společném vzdělávání. Tento teoretický základ je dále uplatněn v části praktické. V praktické části byla nejdříve představena sada výzkumných otázek, které byly následně podrobeny kvalitativnímu výzkumu. K zodpovězení otázek byl použit akční výzkum doplněný rozhovorem a dotazníky předložené učitelům a rodičům. Vzory dotazníků jsou součástí příloh. V závěru práce byly výzkumné otázky zodpovězeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, formativní hodnocení, společné vzdělávání, inkluze, sociální vývoj, socializace, mladší školní věk
Využití Montessori pedagogické metody na základní škole
Olšanská, Lenka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití metody Marie Montessori na druhém stupni veřejné základní školy. V první části jsou vysvětleny principy Montessori vzdělávání a výchovy, včetně uvedení vhodných didaktických doporučení. V další kapitole jsou uvedeny možnosti projektového vyučování a deskripce projektu vaření, který je předmětem průzkumu. Cílem práce bylo zjistit, jaké změny žáci vnímají po absolvování ročního projektu vaření. Výsledky ukázaly, že se žáci naučili jak vařit, pracovat v týmu a jak řešit konflikty. Začali jíst více zeleniny. Vaření je bavilo. V budoucnu chtějí žáci mít volbu v tom, zda, a jak se projektu budou účastnit.
Vybrané údaje o sociálním zabezpečení - 2017
Český statistický úřad
Základní informace o důchodovém pojištění, nemocenském pojištění, dávkách státní sociální podpory a pěstounské péče, dávkách pomoci v hmotné nouzi, dávkách pro osoby se zdravotním postižením a příspěvku na péči. Výdaje na dávky, počty příjemců a průměrné výše dávek v ČR a jednotlivých krajích. Základní přehled o sociálních službách v krajích a ČR podle jejich typů a mezinárodní srovnání výdajů na sociální ochranu podle systému ESSPROS.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vybrané psychologické aspekty vývoje dětí z homoparentálních rodin
Medová, Julie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Franke, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty ovlivňující psychický vývoj dětí v homoparentálních rodinách. Motivací ke zkoumání těchto aspektů je rostoucí počet dětí vychovávaných v homoparentálních rodinách, což vyvolává diskuzi ve společnosti o možných dopadech na psychický a sociální vývoj těchto dětí. Cílem této diplomové práce je prozkoumat úroveň socio-emočních kompetencí dětí v homoparentálních rodinách a odhalit případné odlišnosti v jejich vývoji. Tohoto cíle bylo dosaženo testováním socio- emočních kompetencí vzorku čtyř dětí mladšího školního věku pomocí normovaného testu IDS a dotazníkem zaměřeným na náročné školní a životní situace. K prohloubení znalostí o rodinách a pochopení pozadí výchovy dětí, byl rodinám zaslán před osobními setkáními biografický a anamnestický dotazník základních údajů a dále byl veden s každým dítětem a jeho matkou či matkami polostrukturovaný rozhovor. Z výsledků testů a dotazníků vyplývá, že děti z homoparentálních rodin nevykazují odchylky od průměru heteronormativní společnosti v rozpoznávání a regulaci emocí, porozumění sociálním situacím a sociálně-kompetentním jednání. Děti v rozhovorech zmínily, že se cítí být v životě šťastné a odlišnou strukturu své rodiny nevnímají negativně. KLÍČOVÁ SLOVA homoparentální rodina, emoční vývoj, sociální vývoj,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.